onsdag 3 februari 2010

Tanzdiktator

I skrivande stund befinner jag mig i mitt nya hus, mitt nya hem. Så fort jag kom in genom dörren, in i köket och slängde in min äppeljuice i kylen, så kände jag att det här, det kommer bli underbart! Stort gammalt hus. Vedspis, kakelugn, öppen spis. Gamla trägolv. Åh, så härligt! Vi har inte alls kommit i ordning ordentligt, men vad gör det? Det kommer ju att bli bra.
Ska strax upp och fixa mitt rum, tror jag. Tända i min öppna spis, sätta tillbaka benen på sängen, bädda den... Tända rökelse, lite ljus. Springa ner i köket och blanda till en Hot apple punch (uppvärmd äppeljuice + rom), och bara sätta mig framför elden och ta det lugnt en stund. Läsa lite, kanske. Jag lider ju av stresskador nuförtiden, så jag måste ta vara på varje stund jag har när jag bara kan sitta ner och andas. Jag ska nog lägga mig på spikmattan ett tag också, det är alltid bra. För på riktigt - jag lider verkligen av stress. Igår kväll var jag jätte ledsen och ville bara lägga mig i sängen och inte göra någonting i en månad ungefär. Jag var så trött. Trött på allt jag ska hinna med. Jag kunde inte sova, för det enda jag kunde tänka på var buss - och tågtider. Det snurrade runt i huvudet, jag blev arg. Jag hatar att pendla! Jag vill ha körkort! Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar