torsdag 4 februari 2010

Om igår

Det blev inte som jag hade trott igår. När jag hade bäddat min säng och tänt eld i spisen (som rykte in först, för jag glömde öppna spjället) och inte gjorde något särskilt, då kom pappa in genom dörren med två glas vin i händerna. Han räckte fram det ena till mig och sa "det här måste vi ju fira". Vi skålade och såg på när elden tog sig. Sedan gick pappa ner igen och hämtade upp ost och kex. Vi la ut dynor från fåtöljerna i hallen på golvet, och där satt vi sedan och åt och drack och pratade. Det var väldigt mysigt. Jag tycker om min pappa. Jag älskar min pappa! Och mitt nya rum, det är helt underbart. U-n-d-e-r-b-a-r-t!
Jag gjorde en Hot apple punch också, när jag nu hade köpt juice. Det var mycket godare än jag förväntat mig, och sådant är ju alltid trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar