fredag 26 februari 2010

Du skulle vart här men vi har delats på mitten.

Hemma ensam och eländig. Ont i ryggen så jag blir galen. Förmiddagar är det segaste som finns. Fotar massa onödiga saker, det blir så när man har tråkigt. "Du svek med att komma hit" - nej, det gjorde jag inte alls. Jag mår inte bra, förstår du? Jag känner mig så äcklig, vill inte visa mig för någon, särskilt inte dig. Snälla älskling.
Jag ska inte köpa en liten kamera. Jag har en bra kamera, en jätte bra kamera, som jag tycker mycket om. Ska köpa andra saker, fina saker. Och lite presenter.
Idag i lite bilder:

Frukost


Kjol av en gammal gardin. Blev det.


Lagade potatis- och purjolökssoppa till lunch. Det är grönmögelost som ligger där i mitten. Det kanske inte ser så aptitligt ut, men oj, vad gott det var!


Överblivet scones från igår på eftermiddagen. Värmde på lite i ugnen, och det blev som nybakat igen.


Läser i en gammal dagbok från ungefär den här tiden för två år sedan. Det är lite skrämmande. Delar med mig:

"8 mars 2008, kl: 00.08 (fredag)
Egentligen borde jag sova. Ska upp relativt tidigt imorgon; 07.30. Går upp extra tidigt för att kunna låtsas att jag ätit frukost. Mitt liv är en lögn och jag lever i en dröm.

Jag har kommit till insikt om att jag är redo nu. Redo för att åter stiga ner i självsvält. Nu bryr jag mig inte om hotet om sondmatning och dagvård. Nu ska jag ner igen. THINSPIRATION. Tror jag ska läsa lite i
Evelyn Spöke. Och Jätten i spegeln.

ALDRIG MERA FETT!!
"


Jag var väldigt sjuk på den tiden.

2 kommentarer:

  1. Hur mycket tränade du när du var som sjukast egentligen?

    SvaraRadera
  2. Jag tränade inte alls, jag var bara ute och gick väldigt mycket.

    SvaraRadera