torsdag 25 februari 2010

Ensamma tankar en torsdag i lunchtider

Det är lite utav en hemsk dag idag. Jag är ensam och ska förbli ensam. Ska inte till Västerås, men saknar Ville och har dåligt samvete så det känns som om huvudet ska sprängas. Jag är hungrig och har huvudvärk, och det enda som muntrar upp mig är det faktum att mina naglar är underbart tuggummirosa. Mitt periodhäfte vill inte färdigställa sig själv, och jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska äta till lunch, jag är sugen på jätte mycket. Jag tror att det blir omelett. Rosmarin- och äppelbrödet var helt enkelt underbart, det luktar kanelbulle. Har bakat ett annat bröd också, fast jag brände mig på ugnen igår. Sa jag att jag saknar Ville? Mamma och jag ska ha afternoon tea buffé för oss själva idag, jag funderar på att göra muffins utöver scones, men jag vet inte om jag klarar av att äta både och. Livet är lite krångligt. Jag vaknade 06.10 och läste tidningar. Jag är förvirrad och ledsen idag, min värld har vänt sig upp och ner och ut och in; jag har fått mens igen. Jag är en riktig kvinna igen. Man blir inte av med det även om man steriliserar sig. Jag funderar på att svälta mig igen. Min rygg gör ont, jag knarkar alvedon. Mamma sa åt mig att ringa och boka tid så att jag kan få p-piller, och det gjorde jag också. Jag känner mig äcklig, jag vill inte gå ut förrän det går över, min bror får hämta posten. Jag hoppas att vi får reklam från Elgiganten eller någon liknande affär, för jag är på jakt efter en liten digitalkamera att bära med mig jämtjämtjämt. På ett sparkonto har jag lite pengar, tömmer jag det har jag råd. Mina hjärtslag är konstiga. De känns lätta, som ett pickande litet djurhjärta. Det kanske har blivit överbelastat med kärlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar