tisdag 25 maj 2010

Tisdagkväll

Jag stannade hemma. Och jag lyckades till och med somna om! När mammas väckarklocka slutat pipa någon gång efter sex, då somnade jag. Halv åtta vaknade jag igen. Trött, lite förvirrad och hungrig.

Hade en riktigt mysig långfrukost i min ensamhet, och påbörjade sedan nästan genast en akvarellmålning, som förhoppningsvis kommer rädda mitt bildbetyg. Hela dagen höll jag på med den, endast med korta avbrott för lunch (kålpudding, potatis, riven morot och lingonsylt), och små funderare på hur jag skulle fortsätta. Jag lyssnade på Alexander Ryback medan jag höll på, det var himla trevligt.
Klockan halv fyra på eftermiddagen blev bilden klar, och strax därefter kom mamma hem med det paket jäst jag beställt. Jag satte genast igång med att baka munkar - min belöning för att ha färdigställt målningen. Det var riktigt roligt att fritera, måste jag säga. Läskigt också. Oljan skvätte över hela spisen när jag slängde i mina munkar, men jag brände mig inte en enda gång. Och munkarna (fyllda med hallonsylt, förstås) blev jätte goda. Åt en så fort de svalnat ordentligt. Till och med mamma med sitt ViktVäktar-tjafs åt en! Slängde ihop några småkakor till Andreas också. Mest för att jag ville baka klassiska kakor. Är väldigt insnöad på kafferep i en syrenberså och sju sorters kakor. Snart blir ni bjudna till Örsingsbo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar