tisdag 4 maj 2010

Maskrosbollen

Det har skett ett under! Jag har virusscannat datorn, och det gav inget utslag! Ja, och nu fungerar den som den ska. Fast jag vågar fortfarande inte logga in på min användare, eller göra för mycket på en gång.

Jag vaknade klockan fyra. Jag kunde inte somna om. Jag duschade. Jag skrev en novell till svenskan. Jag tog bort gammalt nagellack, sminkade mig, klädde på mig, satte i nya örhängen, åt frukost, packade mina väskor och borstade tänderna. Och var i det närmaste tvungen att hålla mig i handfatet för att inte segna ner på golvet. Ryggen gjorde ont något infernaliskt - trots två alvedon - och knäna gjorde ont, och allt var bara hemskt. Jag stannade hemma. Satte mig vid köksbordet och läste och drack te och kände mig eländig i största allmänhet.
Nu gör det inte så ont - jag tror att Ipren är bättre än alvedon, och om en halvtimme ska jag gå till bussen.

Ja, såhär ser jag ut nuförtiden! Tre avfärgningar och en blekning senare, ungefär. Fort gick det. Håret är fult och flammigt, ser mycket snyggare ut på bilden än i verkligheten. Och dessutom ser man inte hur äckligt slitet det är. Jag måste klippa mig. Nu tänker jag ta det lite lugnt med blekningen. Blekte igår kväll, och det gick av ganska mycket... Har beställt något starkt blekmedel från Odium, men jag får det nog inte förrän om ett par veckor. Väntar tills dess med att göra något, i alla fall. Och just det; hittills har jag lagt ut 684kr på håret. Jag måste vara den största idioten i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar