lördag 29 januari 2011

UND WER IST TOT?

Jag har alltså varit hemma hos morfar och bytt julklappar med min moster, hennes man och dotter idag. Lite sådär lagom försenat. Nästa år tänkte vi försöka få till julklappsbyte redan till påsk. Nej, men ja.

Vi började med att mötas upp vid mormors grav. Det är precis ett år sedan begravningen. Fast det blåste storm och var snorkallt på kyrkogården, så vi blev inte kvar länge.

Till Sala och morfar. Jag sprang till Åkrahallen och köpte cider och bubbelvatten. Ja, och sen åt vi mat, satt och pratade. Anna (min kusin) hade förstås med sig sin sju månaders bebis, och det var mycket besvärande. Jag kände mig inte alls bekväm, visste inte vad jag skulle göra. Så jag bara "chacha, bebin", typ.

Min julklapp var en presentförpackning med tvål, badskum, kroppspeeling och body lotion. Helt perfekt, för jag hade tänkt dränka mig i badkaret imorgon. Gud, vad jag gillar sådana där saker.

Annars är det här en förjävlig dag, och jag ska dränka mig i vin senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar