måndag 24 januari 2011

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.

Okej, nu ska ni få veta coola saker om mig!

1. Jag älskar att sjunga! När jag är själv hemma så sjunger jag jämt. Jag brukar ägna hela förmiddagarna åt att yla till massa låtar. Missförstå mig inte, jag bara säger yla, för jag sjunger jävligt bra, egentligen. Ehe, självgod, men det är faktiskt så. Jag klarar lätt gamla Nightwish, Epica och annat sånt. Fast jag är väldigt feg, och vågar inte låta någon höra.

2. När jag var liten var jag hästflicka. Jag började rida på ridskola när jag var 4-5 år, och fick min första egna häst när jag var nio. Han var precis lika elak och envis som jag, men blev snäll när han märkte att han var omtyckt. Al Capone, hette han.

3. Jag hade en massa andra djur också, i yngre dagar. Nu är jag inte alls någon djurmänniska. Jag vill strypa mammas ena katt, och göra gryta på kaninen. Har inte tålamod med djur.

4. Jag har inte gått ordentligt i skolan sen jag gick i fyran.

5. Jag är väldigt ombytlig, särskilt när det gäller mitt hår - som ni antagligen märkt. Jag har alltid hållit på och krånglat med det. Jag har tex. haft halva håret svart och halva rött, syntetdreads, blått hår (fast det var mest grönt pga. misslyckad blekning), svart med blå slingor, rött och gult. Och svart, såklart!

6. Förr hade jag mycket ambitiösa författardrömmar, men under min tid med allvarliga ätstörningar, slutade jag skriva, av någon anledning. Och jag har ännu inte börjat igen.

7. När jag är ledsen, arg, eller upprörd på något annat vis, sätter det sig alltid på maten. Då får jag jätte mycket ångest, och äter helst inte alls.

8. Jag åker buss i ungefär 5-6 timmar varje skoldag.

9. Det sägs att jag är väldigt oempatisk, känslokall och osympatisk. Det är min mamma som sagt det, och jag har ärvt det av min far. Jag bryr mig inte om andra människor än mina närmaste, och jag tror att folk märker det. Hoppas. Argh.

10. Jag och min mamma tävlar varje år om vem som läser flest böcker. Jag läser i snitt 100 per år. Bokmal!

1 kommentar:

  1. förstår dig till 100 med att göra gryta på kaninen.... eheheh. fast jag inte äter kött men ändå liXxhhomz. hatar kaniner

    SvaraRadera