tisdag 4 januari 2011

2010, juli till december.

I juli jobbade jag mest hela tiden. Det var hemskt varmt, och jag badade ofta efter avslutad arbetsdag. Såhär ser det ut i vakmästarbostaden, där man tex. äter lunch.

En gång trimmade jag nästan en död harunge.

Jag och Ville åkte till Stockholm för att shoppa två gånger.

Och vi var på Power Meet tillsammans.

Mamma och jag var på nästan alla pubkvällar.

Jag och Ville åt skräpmat.

Han var snyggast i stan.

I augusti köpte jag en ny dator! Med lite hjälp från Ville, och den dagen var han såhär snügg.

Jag släpade med mig honom på medeltidsmarknad, där vi såg Patrask.

Och jag gav upp mina försök att bli blond, och blev rödtott istället.

Jag plockade svamp.

Och shoppade galet mycket, tex. jätte många skivor.

När Ville var i Finland, var mamma och jag på "Gruvans dagar" vid Sala Silvergruva.

Och så bjöd jag henne på fika på Rombogården (som har stängt igen nu, sorgligt.).

Ja, och så började ju skolan. Jasse porrade sig i klassrummet.


I september var jag fortfarande rödhårig i början.

Jag hittade en rolig gammal lapp från Jasse.

Och hittade djup konst på våra grannars gångplattor.

Och färgade håret svart, samt hittade mer och mer tillbaka till min gamla stil. Äntligen!


I oktober fyllde jag 19 år.


Hos pappa firade vi med tacopaj.

Jag och en jäkla massa pengar åkte till Västerås, för jag skulle tatuera mig.

Och såhär blev det till slut.


I november såg jag ut såhär en gång.

Jag målade mig själv på ett mycket "Corpse Bride"-inspirerat sätt.






Jag var på Nordiska gårdsbandsfestivalen, och såg Purple Nail live (bilderna på bandet är knyckta från deras myspace, men redigerat har jag gjort), samt fick i uppdrag att filma alltihop. Dessutom träffade jag min gamla vän Johannes där.

Skaffade ring i septum igen.

Alldeles i slutet av månaden fyllde jag i min tatuering.


I december gjorde jag och Sanna jätte fula polkagrisar. Bild knyckt från hennes blogg.

Och jag var förstås mycket hemma hos Ville.

Jag var på julmarknad iförd solglasögon.

Slog in julklappar till ett sammanlagt värde av 587 kr.

Jag gick på stan med Ville. Han prövade glamskor, som jag tyckte att han passade jätte bra i, men inte han.

Drack glöggmartini.

Gjorde coolaste julkortet åt Jasse.

Och bakade pepparkakor, förstås!

Firade julafton hemma, med mamma, pappa och lillebror. Och André Pops!

Och på nyårsafton var det samma upplägg, förrutom André Pops. Det blev en Ville, istället.

2 kommentarer:

  1. men, vad var det där för lapp? har något vagt minne av den, men vad är kanon?

    SvaraRadera
  2. Du vet,när vi töntade om An Café!

    SvaraRadera