onsdag 12 januari 2011

När vi är tillsammans älskling, är saker inte alls så jobbigt.

Ville är ju hemma igen, så igår, efter en värdelös första skoldag, åkte jag till honom. Jag sov i princip hela vägen, det var schönt.
Vi möttes upp på stan, gick runt lite. Musikbörsen, Arbetsförmedlingen, H&M, blabla. Ville köpte hårfärg (färgade idag). Och sen gick vi hem till honom och kollade på den nya kaninen som är så.. dfkjgfxkdh gj... JÄTTE GULLIG! Halvt lejonkanin, och halvt någon dvärgras, så han är jätte liten och pälsig, och helt bedårande. Svart, med vit mage. Gullig! Han har inte hunnit få ett namn än, stackarn, men det kommer.
MEN VILLE ÄR GULLIGAST.
Och jätte bäst. Han gav mig hårfärg idag, så jag kan färga håret fast jag är fattig. Snäll!

VL (Västmanlands Lokaltrafik) däremot, är inte ett dugg bäst. Jag fick vänta på min buss i nästan tjugo minuter innan den kom. Försenad, alltså. Hemma sa mamma att det antagligen var för att det hade skett någon olycka, men SKA MAN INTE INFORMERA OM SÅNT, KANSKE!?
Hemma blev jag lite glad igen, för det hade visat sig att ett klagobrev gett resultat! Jag hittade en plastbit i en müslipåse häromdagen, så jag skickade tillbaks den, tillsammans med ett klagobrev, till Finax, och nu väntade två värdecheckar á 30 kr/st på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar