tisdag 12 januari 2010

Smidesporr - you love it

Trosor, bh, strumpbyxor och en långärmad t-shirt. Strumpor och bolero. Raggsockor, mjukisbyxor och en cardigan. Jacka, halsduk och fodrade skor. Samt en blå overall. Ja, nu är det smide som gäller, och det kräver mycket kläder! I två veckors tid skall jag tillbringa dagarna med isklumpar till fötter och upphettade händer och ansikte i en 15 grader varm smedja. Där skall jag tillverka diverse fula (fina!) prylar - såsom ljusstakar, det för dagen påbörjade projektet - och kanske dricka lite te. Trevliga framtidsutsikter!
Hittills har jag inte ådragit mig någon allvarlig skada i alla fall, inte som förra gången när en viss herre vevade runt i elden så det landade en stor bit glöd på mitt finger... Nu lider jag endast från några små blåsor i händerna, men sådant får man leva med när man är en cool och manlig smed. Jag blev lite extra manlig idag, när Jasse försåg mig med ett praktfullt helskägg! Först fick jag bara en liten Hitler-mustasch, men den växte till sig ganska fort. I gengäld så fick Jasse en väldigt fin mustasch hon också, med små krusiduller i varje ände. Och ljusstaken går det väl ganska bra med, i alla fall hoppas jag det. Fast blir den lika ful som krokarna jag åstadkom igår så blir jag lite ledsen i mina ögon.

Bild från i våras, när vi hade smide sist och tog porrbilder! Ni har aldrig sett mig så sexig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar