lördag 2 januari 2010

Crackpot history and the Right to Lie

Sitter hemma hos pappa, ensam. Han har åkt till Ramsjö för att... någonting. Själv är jag kvar i "marktjänst", och har till uppgift att diska, dammsuga och promenera. Just nu får jag inte mycket gjort, lyssnar bara på musik jag lyssnade på förr i världen och är lite nostalgisk. För tillfället spelar jag upp Adam and the Ants, som jag även gjorde igår på bussen från Västerås. De är fantastiska! Och galna live, såg jag just på youtube. Annan musik jag betat av såhär på förmiddagen är Dir en Grey, Malice Mizer, Versailles och Dimmu Borgir, och jag inser att nej, de tillhör det förflutna. Okej, det kan vara kul att lyssna såhär ibland, men det är inte riktigt min grej längre. Möjligen Malice Mizer, fast bara albumet "Bara no Seidou".


Och eftersom jag är störd i huvudet har jag fått för mig att jag vill vara blond... Eller i alla fall så vill jag det var femte minut, ungefär. Resten av tiden vet jag inte. Jag tror att det är "Adam and the Ants" fel. För jag kopplar bara till "Marie Antoinette" när jag hör dem, och ja... Då vill jag ha sådant hår. Glodde på massa bilder från filmen inatt, för jag har fått den på hjärnan, och hade jag varit hos mamma så hade jag tittat på den.



Ny looken, kanske? Ja, tack! Så fort jag har tillgång till min film så ska jag se den hundra gånger om. Fast det är ju såhär att jag är osams med min mamma, så när det blir vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar