söndag 3 januari 2010

Röda faran

På dagens schema stod listmålning, så det är vad jag ägnat mig åt. Jag stinker målarfärg nu, känns det som. Inte vidare värst trevligt. Har dessutom haft någon slags skum huvudvärk sedan i förmiddags, och den blev ju inte precis bättre av målandet. Fast listerna blev snygga, och jag kladdade bara litegrann på stockarna. Alltså väldigt lite. Det är bara jag som kommer se det, tror jag. Vi höll upp mina snygga röda tapeter mot väggarna också, för att få ett hum om hur det skulle se ut, och det kommer bli jätte bra! Det ser lite traditionsenligt svenskt ut, nästan, med timmer, vita lister och nästan faluröda tapeter... Sa pappa, åtminstone.
Annars så har jag promenerat idag - ja, i kylan. Det var inte så väldigt trevligt. När jag kom in efter att ha varit ute i 50 minuter, så sved det så mycket i kinder och näsa att jag aldrig varit med om något liknande! Jag trodde jag förfrusit mig, allra minst! Inte okej. Fast det hade jag ju inte, men min alla redan illröda fyllenäsa har nog blivit lite rödare ändå... Matchar tapeterna, kanske! Nej, Gud, vad hemskt!
Nu ska jag göra müsli och läsa "Sagan om Ringen".


Tillägg, kl. 23.37 :
Detta, Josefin, din idiot, visar att du ej bör hålla koll på allt, det gör dig bara upprörd. Dra lärdom utav detta!

Vidare - såg för ca. 10 minuter sedan färdigt på "Marie Antoinette", som min far efter sin visit i Sätra hade vänlighet nog att bringa tillbaka hem till mig. Och ja, naturligtvis ökade jag med detta på min lust att färga om håret, men jag är fortfarande osäker. Dock har jag redan nu vidtagit vissa åtgärder, om det skulle bli så att jag bestämmer mig för att återigen överge det svarta. Jag har använt inpackning två gånger, och mitt hår ser hemskt ut, nästan grönt. Det är inte alls trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar