onsdag 13 januari 2010

Smide dag 3

Pappa är ute och går, och jag har ångest över att jag inte följde med, eftersom jag känner mig fet. Men jag fryser ju! Vill inte gå ut, har frusit om fötterna hela dagen, det räcker nu! Och så åt jag ju faktiskt ingen lunch, men jag är störd i huvudet, så... Åh, ge mig sprit! Eller nej, jag skojade. Jag ska ju dricka mindre, har jag bestämt. Nästan, i alla fall. Inte druckit någon alkohol på en vecka! Den ni! Antar att det inte är konstigt att en viss person tror att jag är alkoholist. Jag är faktiskt inte helt seriös.

Tillverkningen av ljusstaken går framåt. Den kommer vara färdig imorgon! Nu ska jag bara komma på nästa grej att göra. Det blir antingen en till ljusstake av något slag, eller en ljussläckare, eller mer krokar, eller ett grillspett. Det jag gjorde i våras är lite för kort för att man ska kunna grilla äpplen i min öppna spis. Och det har ju jag planerat att göra. Får se vad det blir. Kan inte bestämma mig riktigt.


Pappa tapetserade färdigt mitt rum i Ramsjö häromdagen, och jag var och kollade på det nu på eftermiddagen. Det blev väldigt bra! Jag tänkte på en fjällstuga när jag klev in där. Jätte mysigt! Alla mina smidesprylar kommer se väldigt bra ut därinne mot timmerväggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar