torsdag 28 januari 2010

she had the longest blackest hair

Smarta kvinnor färgar håret svart! Och jag är ju väldigt klok, så vad har jag alltså gjort denna afton? Ja, just det. Jag har alltså gett upp den där tanken på att bli blond. Det är ju bara dumt, egentligen. Jag trivs väldigt bra i svart, även om jag tröttnar ibland. Det hör väl nästan till? Nå: med detta steg har jag dömt mig till mörkhårig resten av livet. Om jag inte sparar ut min riktiga hårfärg, eller totalt bleker sönder kalufsen. "Past the point of no return", kom jag att tänka på när jag stod där framför badrumsspegeln. Det kommer från "The Phantom of the Opera", vilken det för övrigt var år och dagar sedan jag lyssnade eller såg på. Måste nästan åtgärdas!

Jag har varit förkyld, men idag hade jag tänkt åka till skolan, för jag är i det närmaste helt frisk. Fast... jag vaknade 01.52, och var klarvaken till 04.någonting. Vid det laget var jag väldigt arg och uttråkad, och bestämde mig för att strunta i skolan och gå upp och ta en sömntablett. Gjorde så, och skrev en lapp till mamma som jag satte på min dörr för att hon inte skulle väcka mig. Där stod något om att jag inte ville åka till skolan och somna och tälja mig i tummen på träslöjden, och det tyckte hon var roligt, sa hon.
Så idag har jag varit en duktig hemmafru. Lagade till och med lunch åt mig! Kokade ihop en god soppa med vitkål, potatis och morötter. Bakade lite också - små bullar med massor av pumpafrön och solroskärnor. Och så har jag plockat disk och städat... Och inte så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar