måndag 13 december 2010

Elva nätter före jul

Och så var det redan Lucia. Gud, vad tiden rinner iväg! Nästa vecka är det julafton, och här sitter jag utan pengar och har två-tre julklappar kvar att köpa. Tänka sig.
Det här är en tre år gammal bild. Jag minns det som om det var igår, höhö. Inte snygga ögonbryn, känner jag.


Imorse hade klass fem Luciatåg i eurytmisalen. Jag kom i tid, vilket jag inte trott skulle vara möjligt. Skönt, för det hade varit lite pinsamt annars, tycker jag. Gulligt med Luciatåg. Jag vill också! Men nej, då. De sjöng faktiskt riktigt fint, barnen, men Waldorfs stjärngossar är retard, och har ingen liten guldstjärna på pinne. Istället får de bära runt på fetaste stjärnan (större än ett huvud) med ljus i. Det är liksom en trästomme, klädd med något tunt tyg, och så sitter det ett ljus i. Fult. Och ingen strut på huvudet får de ha heller. Tråkigt!
Jasse är dagens hjälte, som sa "håll käften" till Simon när han började sjunga med. Jasse är bäst!

Nu ska jag ut och gå, fast det är mörkt och kallt. Sedan blir det glögg och lussebulle när jag kommer in igen. Mums! Jag bakade förresten igår. Sen när bullarna var klara, så satt jag och Ville i min säng och åt. Mysigt, jag älskar Ville, puss!

1 kommentar:

  1. hahahah, mina föräldrar skrattade också gott åt min historia om simon när jag kom hem :p

    SvaraRadera