torsdag 21 oktober 2010

STAMP UNDERGROUND!

Jag fick följa med pappa och hans arbetskamrater till Stockholm idag.

Vi åkte från Uppsala klockan åtta, var framme kanske 40 minuter senare. Och gick. Och gick, och gick. I kyyyylan, i en halvtimme, ungefär. Och så satte vi oss på Wayne's coffee. Jag drack en hink med te och åt ett äpple. Alla andra drack kaffe, utom Micke, som drack varm choklad. Sen gick vi ut i kylan igen och gick vidare mot Ersta diakoni. Vi kollade på det lilla museum de hade där. Guiden babblade på hemskt mycket, och jag somnade nästan.

Lunchen åt vi på Ersta, och jag smakade stekt fläsk och löksås för första gången i mitt liv. Goooott!
Vidare till Storkyrkan. Pampigt. Blev mera kaffe för de som ville ha sen, innan vi gick till Östasiatiska museet och kollade på några figurer ur terrakottaarmén.


Innan vi åkte hem sprang jag till Shock och köpte kängor. 14-håls underground. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar