måndag 11 oktober 2010

"...det ska va flickor, och dom ska va 19 år."

I lördags mötte jag upp mamma och Ville i Sala. Vi köpte mousserande vin och mat och åkte hem. Hemma låg det paket på köksbordet till mig! Fina paket var det, mamma hade använt tidningssidor ur olika modetidningar som paketpapper. Kul idé!

I paketen fanns det här:

Chokladen och vinet fick jag av älskling Ville. För övrigt var det den godaste chokladen i mitt liv.
På kvällen åt vi god mat. Började med kantarelltoast och mousserande vin som förrätt. På det följde biff (av nöt), ugnsrostade rotfrukter, bearnaisesås och sallad. Och vin till.
Ost och kex senare, men det var bara mamma och jag som orkade.
Jag drack för mycket, men i det stora hela var det en himla trevlig födelsedag.

Idag har jag köpt lite saker som jag inte fick. Ville tänkte köpa lösögonfransar, men tydligen finns inte de jag använder i Västerås. Konstigt. Men jag fick så det räckte ändå. Och jag är ju rik, så jag kan köpa själv!
Mamma hade inte hittat snygga stenar att limma på naglar heller, så det blev sådana också.

Och så har jag bäddat sängen med nya påslakanet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar