onsdag 13 oktober 2010

Nygaddad

Tisdagen den 12 oktober... Vilken dag!
Den började 03.48, då jag vaknade och omöjligt kunde somna om. Jag var så himla nervös (och hungrig, konstigt nog...), mitt hjärta bultade snabbare än tåget, och jag låg vaken i 1½ timme. Sedan slocknade jag faktiskt igen. Sju gick jag upp och duschade, åt frukost, sminkade mig och lyssnade på
musik. Ungefär åtta blev jag GALET nervös, men förväntansfull. Skickade ett sms till min mor om att jag antagligen skulle dö av nervositet. Hon svarade att "om du döden dör slipper du ju tatuera dig..." Positivt, positivt!

10.10 åkte jag från Sätrabrunn till Västerås. Jag gick hem till Ville först, eftersom bussen är inne i stan kvart i elva, och min tid inte var förrän 12.00. Han låg i sängen och jag satt bredvid och m
ådde illa.

Redan fem över halv tolv gick jag igen (det tar kanske 8 minuter att gå ner på stan). Strövade planlöst runt inne på "Igor" innan jag gick till Magic Lines tattoo (http://www.magiclines-tattoo.com/). Jag fick vänta ett tag, innan jag valde storlekar till mina fladdermös
s. Och så var det dags.


Jag blev inkallad till Richard (http://www.richardleotattoos.com/) och slog mig ner på en stol. Vi diskuterade placeringen, och ja. Bild! Sen, medan det torkade, gick Richard ut för att röka, och jag tog den här bilden på mig i spegeln som fanns där.

Kolla vad rädd jag ser ut! Och tjock, men tänk inte på det, det är vinkeln och den randiga tröjan... Hehe.
Richard kom tillbaka... Det tog sin början. Det gjorde ont, men inte så hemskt som jag trodde. Bara den minsta, den gjorde helt galet ont, jag trodde ett tag att jag skulle vara tvungen att be om en lite paus, men sen bestämde jag att det säkert skulle kännas värre då. Så jag stod ut. Hela tiden.
Först gjorde han alla konturer, och sen fylldes först den stora i helt med svart. Och så den minsta (AJ!), och till sist den mellersta. Vid slutfinishen kände jag ingenting längre. Det var lite läskigt, men skönt.

Och bara sådär så var min tatuering alldeles färdig. Mina fina små fladdermöss! Jag älskar dem! 2200 kr kostade de mig, och de var värda vartenda öre!
Jag flashade min sprillans nya tatuering för Ville, vi möttes vid "Igor" (för jag ringde så fort jag var klar, till mamma också). Vi gick till Coop, och jag köpte festis, för en kvinna som informerade mig om skötsel och så, sa åt mig att dricka något sött. Det behövdes. Köpte en stooor flaska festis innan jag satte mig på bussen hem också. Ville skulle till Hangaren...

Jag är ganska handikappad, men det går bra. Jag klarar mig med min högerhand, men det är jobbigt att duscha... Det är lite jobbigt det där med skötseln också, för alla säger olika. Och jag var väl för uppe i varv för att riktigt fatta vad de sa till mig på Magic Lines, för jag kommer inte ihåg någonting. Eller jo, jag vet ju vad jag ska använda för salva, förstås... Och vilken tvål, och blabla. Okej, jag vet hur jag ska göra, men jag blir himla nojjig. Tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar