måndag 12 april 2010

Yamaha Dragstar 1100

I skolan berättar ett par skottar en saga och sjunger sånger för oss - det är tråkigt, och jag anser det för att vara totalt slöseri med tid. Det är därför jag åker med 10.05 bussen, besöker stadsbiblioteket där jag lånar "Vattenmelonen" av Marian Keyes. Åker hem till pappa sedan. Vi sitter ute på terrassen (eller vad man nu ska kalla det - balkong, veranda? Det är varken eller, faktiskt) och läser, och sen gör vi lunch. Det blir bondomelett och sallad, och till efterrätt får vi jordgubbar (som jag köpte på gågatan) och mjölk eller grädde. Jordgubbarna är faktiskt ingen höjdare, de är hårda - det låter som om man knaprar på morötter när man tuggar, nästan. Inte smakar de mycket heller, men de få som gör det är himla goda.
Blir lite mer läsande där ute i vårsolen innan vi åker till Järlåsa för att där byta från bil till motorcykel. Det är dags för årets första tur! Åtminstone för min del, pappa startade redan förra veckan. Det är väldigt, väldigt varmt i skinnställ, trots att det inte är så varmt ännu (tänk er sommaren, hu!). Vi åker runt Östfora och Julmyra, och vägen är hemskt gropig, jag måste hålla i mig för att inte flyga all världens väg. Inte för att det gör så mycket, det är underbart att åka igen ändå! Jag njuter, det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar