tisdag 27 april 2010

Huvudvärk och kantarellpizza

Jag sitter framför en dator i skolan med en molande huvudvärk. Om en kvart tar jag bussen hem, hem till Sätra, där jag inte längre har en dator att tillgå. Den dog i fredags, vilket är något jag sörjer djupt. Inte för att jag på något vis är beroende av den, det är bara det att alla mina bilder finns där. Jag sparade de aldrig någonstans, och det trots att pappa alltid tjatade om Telias onlinelagring. Jag ångrar mig bittert.
Nå, alltså - jag åker snart hem. Där kommer jag äta sista biten av den läckra pizza jag lagade till mig och Ville i lördagskväll. Det blev faktiskt den bästa pizzan jag någonsin gjort. Botten var perfekt, precis som jag ville ha den, det vill säga tjock och knaprig. Ovanpå la jag egentillverkad tomatsås, rökt skinka, enrisrökt korv, kantareller och riven Ålands edamer. Avslutade med några skivor mozzarella. Ljuvligt, helt enkelt ljuvligt. Jag ska dessutom passa på att köpa fransk lemonad på Önskebrunnen i Sala. De ska slå igen, och denna vecka är sista veckan de håller öppet, och det är 50% rabbatt på allt. Det känns sorgligt att bara ha 71kr då, men vad gör man.
Imorgon åker jag till pappa efter skolan, då uppdaterar jag med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar