söndag 20 december 2009

you know that I need you

I helgen har jag bara varit hemma (!). Känns ovanligt och lite ensamt, men det har varit mysigt också. Lite chill, liksom. I fredags råkade det bli lite väl mycket vin, men igår och idag har det inte blivit något alls istället. En julcider igår. Med glitter i! Det var roligt, och gott. Och jag som älskar glitter.
I lördags var jag och mamma in till Sala för att handla lite julklappar och mat. Jag köpte bara saker till mig själv (för lånade pengar...). Fast bara småsaker; en concealer, badsalt som är bra om man har ont i musklerna (jag hade fruktansvärt ont i knäna) och tigerbalsam (fast jag har önskat mig det i julklapp, men det gjorde så ont att jag knappt kunde gå).
Jag var matansvarig på kvällen. Lagade till en finsk morotslåda och trillade köttbullar. De där goda med nejlika och kanel igen. Blev lika gott nu med! Och morotslådan var förträfflig. Fast lite för söt för min smak, egentligen.
Idag har jag pysslat lite med julkort, tagit en promenad och legat i badkaret i en timme. Kände mig som en kokt kräfta sen, ska jag be att få tala om, och det trots att jag duschade iskallt efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar