söndag 6 december 2009

Köks-Hitler svävar på moln

Åh, snart är det måndag, jag är så lycklig i mitt hjärta och min själ!

Denna dag idag har jag tillbringat eftermiddagen hos pappas kusin Pelle, och hjälpt honom och Sigrid (någon slags dambekant) att baka lussebullar. Pappa var naturligtvis också med. Vi var där i sisådär fem timmar, och han med att baka två satser lussebullar och en köpt pepparkaksdeg (och jag försågs med en ny titel; "Köks-Hitler"). Dessutom bjöds vi på middag - vegetarisk lasagne (Sigrid är vegetarian), som innehöll spenat, fetaost och soltorkade tomater. Smakade mycket bra! Fast inte som riktig lasagne, förstås...
Halv tio var vi hemma igen, och då bakade jag vörtbröd, och pappa kokade risgrynsgröt till frukost. Drack mer glögg, nu spetsad med vodka. Överlät gräddningen av brödet till min far, och ställde mig i duschen sen, för mitt hår var verkligen inpyrt med pepparkaksdoft. Okej, det luktar gott, men inte i mitt hår... Dessutom har jag bäddat min säng med rena lakan.
Hamnade vid datorn efter duschen, och tackade Gud för msn. Sitter här än, men ett glas Jäger bredvid mig. Lyssnar på E Nomine och har ont i knäna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar