onsdag 2 december 2009

Shopaholic

Jag sitter hemma hos pappa och dricker mitt dyra pepparkakskryddade kaffe. Det smakar fantastiskt, det var värt vartenda öre! Köp det på Théhörnan.
I mitt rum eldar jag rökelse, och doften av kanel blandar sig med kaffeångorna. Jag lyssnar på EMD's julskiva och myser. Ja, för den är faktiskt väldigt bra, hur töntigt bandet än må vara. De kan ju faktiskt sjunga. Faktiskt så har det snabbt utvecklat sig till en av mina favoriter bland alla julskivor jag äger och har tillgång till.

Jag missade bussen imorse, vilket gjorde hela dagen helt konstig. Kom in till Uppsala halv tio, och då tyckte jag inte att det var någon idé att åka till skolan för 10 minuter svenska, och sedan var det ju rast och matte, och då kunde jag vänta en halvtimme på stan tills affärerna öppnade istället, tyckte jag. Så det gjorde jag. Dödade tid inne på ICA i S:t Per, där jag lyssnade på någon låt med Tristania som Micke gav mig sist jag var i replokalen. Den var deppig, jag blev deppig, så jag stängde av. Och vad spelade de på radion? Jo, Wham's "Last Christmas"... Då log jag för mig själv och blev gladare.
Åkte ner till Myrrha och läste lite innan de öppnade. Handlade lite. Vet inte riktigt vad som hände sedan, men jag skulle bara leta efter en tröja. Men tiden gick så himla fort! Och det fanns så mycket affärer! Och alla såg så trevliga ut! De sa "kom in och handlahandlahandla", och jag kikade in. Ibland följde jag deras uppmaning, men för det mesta var jag förnuftig och sparsam (läs snål). Ja, och som sagt, tiden gick fort. Jag täntke först åka till skolan för att vara med på i alla fall bilden och dansen, men sedan kom jag på att det skulle se dumt ut om jag kom dit med alla mina shoppingkassar och sa "hej, förlåt att jag är sen, jag missade bussen". Så jag bestämde mig för att åka hem istället.
Jag gick och gick och gick upp till pappa, det var tråkigt, som vanligt. Men som tur var så blev jag fruktansvärt varm under min shoppingrunda, så det var bara skönt att vara ute. Fotade till och med lite när jag lämnat in mina saker.

När jag satt med min första omgång kaffe så ringde Ville från Finland, så jag blev glad i båda ögonen.



Jaha ja, det här är då dagens inköp;

- Vit långärmad tröja, H&M - 149 kr
- Blingbling-bokstav, Myrrha - 5 kr
- Hårspännen, H&M - 19,50 kr
- Rött läppglans, H&M - 29,50 kr
- Pepparkaksform, Stjärnfall, HouseHold - 12 kr
- Blackhead eliminating scrub, Kicks - 65 kr
- Diadem, Kicks - 49,90 kr
- Julklappspapper, Myrrha - 8 kr
- "Lack"leggings, Gina Tricot - 149 kr

Det är ju trevligt med nya saker, men jag fick ångest tusen gånger om, eftersom jag egentligen inte har råd att handla. Men skitsamma, jag var ledsen! Ensam kvinna i Sverige, liksom! Bara 5 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar