onsdag 18 november 2009

Rich rose

Färgade håret inför spelningen igår kväll. Först blev det åt helvete, vilket tydligt visar att man absolut inte ska frångå sina principer. Jag köpte nämligen Viva, fast jag i fyra års tid aldrig någonsin köpt det, samt ansett att det är värdelöst. Men jag tyckte färgen såg fin ut, och det var relativt billigt, så jag tänkte "äh, vad fan", och köpte. Men min stackars kalufs blev rödbrun (och mest brun), och inte så härligt intensivt jätte rött som på bilden. Men paniken dansande någon galen krigsdans inombords, så sprang jag runt och skrek och bryggde te. Okej, jag kanske inte skrek, men jag beklagade mig. Ganska högt. I alla fall så högt som man kan när ens hals känns som om man fastnat i en mangel med en gitarrsträng hårt åtdragen någonstans i trakterna av halsgropen. Med detta vill jag alltså ha sagt: jag har ont i halsen. Kanske inte så farligt just nu, men igår kväll var det rätt hemskt. Faktiskt. Jag lät som en hel karl när jag pratade. Så idag måste jag köpa halstabletter, trots att bara tanken på kalorierna får mig att vilja gömma mig i garderoben och inte komma ut förrän om ett par veckor (dvs runt advent).
Nå, med mitt mer eller mindre bruna hår gick jag och lade mig i min säng som luktade gott och slocknade som ett ljus runt halv tolv. Under natten måste min hjärna ha gått på högvarv, för när jag vaknade visste jag precis vad jag skulle göra för att rädda situationen med håret; slänga i en inpackning i en timme. Hjälpte i somras, tänkte jag, så efter gröten kladdade jag i en rejäl klick hårinpackning i skallen. Sedan drack jag te, och sedan igen, så sköljdej ag ur håret. Och - prisad vare Gud och Satan i gatan och Djävlar i havet - det blev bättre! Lite rött toningsschampoo också, och nu är det riktigt anständigt. Jag ska få det godkännt senare. Hoppas jag i alla fall, annars måste jag köpa mer färg, och det har jag egentligen inte riktigt råd med. Men allt för bandet! Ha.
Precis just nu sitter jag och är värsta pop-prinsessa och lyssnar på Markus Krunegård och Kent, iförd min "Jag är en vampyr"-tröja och med tuperat hår. Jag bara kände för det, liksom. Egentligen borde jag raka armarna, komma på vad jag ska ha på mig imorgon (!!), limma lösnaglar, sminka mig, osv. Men, argh! Jag vet verkligen inte vad jag ska iföra mig imorgon kväll... Det kommer sluta med att jag dyker upp i mjukisbyxor och tidigare nämnda tröja.

1 kommentar:

  1. Åååh det skulle vara helt underbart om du kom i mjukisar och Vampyr tröjan!<33

    SvaraRadera