tisdag 28 juli 2009

Inför Suomiland

Jag är hos far och förbereder det sista inför resan. Om 30-40 minuter åker vi. Och regnet fullkomligt öser ner. För fem minuter sedan sken solen. Om det inte varit ett sådant schizo väder hade jag förtvivlat - för nu blir det ju säkert sol om fem minuter igen! Solen syns till och med mellan molnen! Fast tänk om det inte slutar regna! Det blir inte alls roligt, för jag har inget regnställ, då kanske mina skinnkläder blir förstörda, och jag har ju ingen olja i Finland, och inte kan man släpa med sig det heller. Och inte är det särskilt roligt att åka motorcykel när det regnar heller, för den delen. Jag har åtminstone fått en integralhjälm så jag slipper bli blöt i ansiktet. Alltid något.
Nu har det nästan slutat regna.
Nu har det slutat och solen skiner. Vädret in my heart idag!

Far har sin dator ute i hallen, där det finns en stor garderob med spegeldörrar. Jag sitter och glor på mig själv och tycker att jag är jätte snygg. Det är roligt. Jag är lika schizo som vädret. Sweet!

Solen skiner inte längre.

Jag hittade just 10 cent på skrivbordet.

Okej, alltså, jag är färdig med all packning, all rakning, all duschning, all sminkning, och blabla. Jag har tråkigt.

Mor och jag var på shoppingtur i Västerås igår. Jag fick ångest när jag handlade, för jag ska ju handla på båten! Men jag gjorde bara av med 200, så jag har 400 kvar. Och jävla Björne är skyldig mig 200 som jag aldrig får. Jag hatar dig just nu!
Nej, men shoppingen.
Jag köpte baskern jag hittade på H&M häromdagen och som jag bara måste ha till min Ellis de Vries-look. Och ett par strumpbyxor, sonm jag inte borde köpt, för jag vågar säkert inte använda dem, men de var faktiskt både roliga och billiga. Jag älskar att handla på barnavdelningen!
Ja, sen hittade jag faktiskt inget mer att köpa förrän vi kom till Akademibokhandeln. Och jag hade bestämt redan innan att jag måste ha ett kollegieblock, så det plockade jag åt mig. Sen hittade jag del 13 i "Häxmästaren" som jag försökt få tag i i två år, och den var på rea, så det gick ju för sig. Och så fanns det nästan alla böcker i "Legenden om Ljusets rike" också, och "tag 4 betala för 3" gällde även rea-pocket, så det var ju bara att handla. Och 70% rabbat är ju alltid 70% rabbat.

Solen skiner!
Nu bär det snart iväg, så nu ger jag mig. Lova att ni saknar mig, för jag ska sakna er!

1 kommentar:

  1. ha det så gött i Finlandia och jag ska sakna dig i massa massor!
    ^^

    SvaraRadera