måndag 6 juli 2009

Hemmafrun strikes again

Jag har blivit skadad någonstans. Min nya passion är att plocka bär. Att samla allting som bara går och göra något nyttigt av det. Jag har ett par kilo rabarber i frysen, att brukas vist när säsongen är över. Jag har rabarbermarmelad i kylskåpet. På diskbänken står en liter blåbär jag varit ute och plockat nu på morgonen. De har också en framtid som marmelad att se fram emot. Och kanske ett par månaders vistelse i frysen för hälften. På diskbänken i en brun mugg finns det lite smultron också. Jag tror att de också ska bli marmelad. För jag älskar marmelad. Fast några burkar till all marmelad har jag inte. Det måste vara snygga gamla glasburkar också. Mycket viktigt.
Om några minuter, sisådär, ska jag ut i skogen med en korg och några burkar. Jag och mamma gick spåret igår, såg massa smultron och pantburkar. Bara att skörda!
Jag ser fram emot svampsäsongen. Snart är det dags, Hallelujah!
Det här är lär ha något att göra med min ambition att bli en perfekt hemmafru. Och att hemmagjort är så mycket nyttigare än köpt. Och roligare. Och godare. Och för att jag har så jävla tråkigt om dagarna.

Jag lider utav abstinens. Jag vill åka på medeltidsveckan! Visserligen hade ju jag och Jasse tänkt oss att rymma dit (haha<3), style="font-style: italic;">Gotland
, får jag i alla fall komma till, i alla fall om pappa och Sussie menade allvar med hösten. Om inte annat så borde jag skickas iväg, för hösten kommer bli horribel och outhärdlig.

Jag har beslutat mig för att våga färga håret trots allt. Men fortfarande inte innan sommaren tar slut. Rödhårig får det bli. Naturlig röd, inte jätte röd. Det är fint. Och sen permanenta på det. Jag och mamma såg på "Parfymen" igår. Det var en störd film, men det var ett mycket sött kvinnfolk med rött hår med. Hon såg helt enkelt utsökt ut! Jag vill också vara utsökt och ljuv. Oemotståndlig, det ska jag bli när jag blir stor.

2 kommentarer: