torsdag 5 april 2012

London, dag 4















Det blev söndag. Vi började med frukost på hotellet, som alla dagar. Flingor, yoghurt, te och rostat bröd. MUMS. Saknade gröt så starkt att det kunde liknas vid abstinens, men det fick man ju leva med.
Annars turistade vi lite till, man måste ju passa på. Vi tog oss ner till Buckingham Palace, och glodde på vakterna. Det var roligt, vi skrattade och hade oss. Fast vi nöjde oss med att titta in i shopen, som på alla andra ställen, eftersom alla var för snåla för att betala. Och sen - håll i er - var det dags att besöka Harrod's. Och tro det eller ej, men de älskade mig där också. Jag köpte ett äpple, och han i fruktdisken var jääätte gullig och hjälpsam. Dessutom fick vi gratis jordgubbar.
Frida och jag köpte varsin macaron, också. Jag tog pistage, hon hallon. De sparade vi till efter lunchen.
Därefter ville alla vuxna vara lite extra kulturella, medan jag och Frida hellre tog ännu en shoppingrunda. Och jag fick mitt hett efterlängtade afternoon tea.
På hemvägen blev det parkchill. Frida köpte glass, jag smakade. Den var hemskt god, smakade kola. Så där satt vi, i gräset och solen, och det var en riktigt fin sista kväll.

1 kommentar:

  1. ÅH vad fina bilder!!! Så härligt vi hade det. Hade det jätte kul med dig!:D

    SvaraRadera