torsdag 5 april 2012

London, dag 3





















På lördagen var det dags att leka turist igen. Det barkade iväg mot Tower bridge, och jag och pappa tog en sväng i London eye. Vi åkte i den enda orange grejen, FNIZZ.
I alla fall. Frida (min kusin, som jag kallade "Fridis" hela tiden. Gud vet varför) var min bästa modell hela dagen, kanske för att hon var så färgglad mot den grå himlen.
Vi vandrade på botten av Themsen, och jag åt världens godaste Chévresallad på "Café Rouge". Seriöst, där kan man snacka om att dö godhetsdöden.
Och på kvällen krävde både Frida och jag att få gå till Hard rock café, så dit drog vi, hela bunten. Jag fick äntligen dricka "Southern rock" igen (som i Portugal), och bartendrarna älskade mig. Vi pratade himla massa, och jag blev erbjuden jobb som servitris. Men nej, kunde ju inte stanna i London. Fast nu vet jag vart jag ska ta vägen om allt skiter sig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar