onsdag 15 september 2010

"Once you wear black..."


Jag fick choklad av Villes pappa! Snällt av honom, tycker jag. Och han var inte farlig heller, vilket ju var bra, eftersom jag med största sannolikhet kommer se mer av honom under den här månaden.

Min pappa kom hem från Finland igår morse. Han åkte i lördags för att sälja vår stuga. Alltså inte den vi brukar vara i på somrarna, utan en som han ärvde av faster Viva. Jag vet inte vems faster det är, egentligen. Nu är den såld för 43 000 euro, och jag kommer få en intensivkurs! För körkort. Jätte härligt, tack bästa pappa! Han har dessutom köpt whiskey till mig, och en fyrhjuling till sig själv. Galet! Den ska jag få köra nästa gång jag kommer
dit.

Och så färgade jag ju håret svart i måndags. Väldigt fail, men det var alldeles för jobbigt att ha rött. Alldeles för krävande. Jag tycker förvisso om att färga håret och så, men jag gillar inte att få ångest varje gång jag ska tvätta håret, eftersom färgen går ur massor efter varje gång. Och mitt hår är ju så slitet, så att det kräver massa inpackningar också. Så i måndags morse traskade jag in på Maxi och köpte hårfärg, för där är det billigast.

Köpte lite grejer både igår och idag, också. Igår blev det hårspray, för mitt hår kräver det gamla vanliga PROFFS, det lackar ur på mig annars. Det blev en väldigt svart och väldigt glittrig ögonskugga också, samt en mörkt brun ögonbrynspenna. Nu har mamma fått tillbaka sin, och är glad i ögonen. Tyckte att jag behövde ett par "lack" leggings till, men jag tror jag kommer lämna tillbaka de.
Idag åkte jag till Sala efter att ha varit i Västerås, istället för direkt hem, och köpte det här:

Förrutom chokladen, som även den införskaffades igår. Det leopardmönstrade är ett linne, och egentligen en pyjamas, men det struntar jag i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar