torsdag 8 juli 2010

hjärtat är en djuphavsfisk, själen är en obelisk

Pubkväll nummer två är över (det flyger något äckligt alldeles ovanför mitt golv? Nattfjäril? Mal?). Jag och mamma var där, tillsammans med en flaska cider - "Rekorderlig", jordgubb/lime - och en påse cashewnötter. Dan Viktor spelade och sjöng för oss, han är min nya favorit. Ja, han var så bra att jag allvarligt övervägde att springa hem och låna ytterligare 120kr av min bror för att kunna köpa en skiva. Det gjorde jag dock inte, för jag ville inte missa något av musiken. Istället ringde jag hem, för att få Andreas att komma över med pengarna, men förgäves. Det var upptaget båda gångerna jag ringde, och sedan behövdes det inte mer, för vid det här laget var även mamma väldigt sugen på en skiva, så hon la ut pengar så länge. Jag köpte skivan "Det meningsfulla våldet", och var himla glad sen. Efter spelningens slut bad jag Dan Viktor om en autograf, och fick det. Så nu är skivan fint signerad, och dedikerad till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar