torsdag 1 juli 2010

All you create

Hej, jag har ingen dator hos mamma, den har fått virus. Nu är jag hos pappa, såhär på morgonkvisten. Är på väg till Uppsala för lite shopping! Mitt allra viktigaste inköp gäller silverschampoo - jag har blekt håret igen, och det är gult. I tisdags gjorde jag slut på den sista skvätten schampoo jag hade, så nu måste jag verkligen köpa.

Igår kväll var det den första pubkvällen på brunnen, och jag och mamma gick förstås dit. Mamma var dock tvungen att vara alkoholfri, eftersom hon skulle hämta min lillebror när han umgåtts färdigt med sina vänner. Själv drack jag ett glas vin till maten (fläskfilé med kantarellsås och potatisklyftor) innan vi gick. Vi kom iväg ganska sent, men det gjorde inget. Det var bara det att vi kom när det var paus i musiken, och jag hade väldigt tråkigt och tänkte nästan gå hem. Mamma sa "vi kan väl åtminstone stanna tills de börjar spela igen". "Okej", sa jag, och vi stannade. Fördrev tiden genom att gå och dricka brunnsvatten, och mamma köpte glass (Magnum mandel). Och så började musiken igen. Tre äldre herrar var det, som spelade någon slags blues. Bra bakgrundsmusik om man gjorde något annat också, tyckte jag. Men jag hade ju inget annat att göra, så även om det lät bra, så blev det tråkigt igen efter ett tag. Vi lyssnade i kanske en halvtimme innan vi gick hem. Då tog jag ett glas vin till, och ett par tre kex med brieost, och mamma åkte iväg och hämtade Andreas. Jag blev väldigt trött, och lite full och sov innan de kom hem.

När jag vaknade 05.45 kändes det i knäna att jag druckit vin (det är så himla sjukt!), och jag var törstig, annars märktes intet av gårdagens miniparty (haha). Duschade och sminkade mig lite snabbt innan jag tog bussen in till Sala, där jag hoppade på Uppsala bussen. Hem till pappa för att äta frukost. När jag framme var jag rejält hungrig, så det satt fint med gröt. Pappa åkte nästan med en gång när jag kom, men jag hann i alla fall få min Gotlandssouvernir - en illröd t-shirt med att tecknat får på. Ett väldigt gulligt får, faktiskt.

p.s. Jag köpte det här!

1 kommentar:

  1. sv: Såklart jag gör! :) emo inlägg bara. Men jaaa klart!

    SvaraRadera