lördag 5 juni 2010

Stamp on the ground

Jag är själv hemma idag - i alla fall från 12.30. Då åker mamma och Andreas iväg, för Andreas ska göra vårshow. Således får jag roa mig själv hela dagen, och jag bakar baguetter, tar en promenad, fixar lunch (baguette med tonfisk och ägg), läser John Ajvide Lindqvists nya, och bleker håret. Sedan ser jag på hur min kalufs går av i miljoner små bitar. Jag får faktiskt panik. Det går av och går av och går av. Men jag borstar och torkar ändå. Sedan gör jag fruktsallad, och den äter jag och så läser jag. Och så ställer jag mig framför spegeln. Och funderar lite. Och tänker "nej, nu jävlar", och hämtar spegeln ute i hallen. Riggar upp den och min egna så att jag kan se mitt bakhuvudet. Därefter grabbar jag tag i en sax och kam och börjar klippa. Det går ganska bra. När jag är klar, en sisådär 45 minuter senare, ser jag ut som en blandning mellan en människa som bor ganska nära där pappa bor, och Lady Gaga. Först hatar jag det, men nu börjar jag faktiskt gilla det. Mamma blev chockad när hon kom hem, det var roligt. Hon kommer hem själv, för pappa har insisterat på att skjutsa hem Andreas, samt också stå för maten. När de kommer hem, kanske en timme senare, dvs. runt halv nio, så har de med sig flintastek, färskpotatis och sallad. Mums! Vi drar igång med matlagning med en gång, och lyssnar på musik och har det trevligt, faktiskt. Och maten smakar underbart!
Nu ska jag och mamma åka och hämta Ville i Grällsta.



3 kommentarer:

  1. Nej men gud vad du är snygg kvinna!

    SvaraRadera
  2. Håller med Sanna!
    Du är så mysig. Blir såhär glad över att läsa din ´blogg!

    SvaraRadera
  3. Tack, mina kvinnor! Själv känner jag mig så ful så jag vill spy på mig. :(

    SvaraRadera