lördag 19 juni 2010

The Baseballs @ Katalin













Såhär var det:
Börjar hemma med gin&tonic. Grillar korv och dricker vin och öl och äter avocado till. Fixar med kläder och smink och hår. Pappa skjutsar på cykel till bussen, och vi hinner precis med den. Möter upp Sanna på stationen och går till Katalin. Köar bra länge för att köpa rosévin och öl. 20.08 kommer The Baseballs upp på scen, och sedan är allt bara trevligt och roligt och härligt. Ringer upp mamma mitt i "Umbrella", och sjunger med i det mesta. Dansar och hoppar i mina blingblingskor, och det gör så ont att jag måste stå och vifta på fötterna lite för att få en stunds avlastning. Sanna och jag blir himla kära i The Baseballs. Pappa lånar mig pengar så jag kan köpa en t-shirt efteråt. Tror att den bara ska hänga på väggen. Går utan skor till bussen, det känns som om någon skurit upp mina fötter, så ont gör det. När vi ska av bussen hemma i Morgongåva och jag måste sätta på mig skorna igen går det dåligt, för fötterna har svullnat upp. Men det var det värt. Det var en toppenkväll, fast jag egentligen var så himla deppig.

1 kommentar: