onsdag 9 juni 2010

Kopparglans

Två Josefin Larsson har idag samarbetat för att rädda mitt hår. Den första Josefin jobbar på Frissan&Frisörn i Sala. Hon försåg mig med en fin page, och sa att jag såg fransk ut. Påminde henne om "Amelie från Montmartre". Det gillade jag. Hon tyckte att nu skulle jag ha "franska veckor" medan mitt hår fick vila upp sig och få massa inpackningar. Alltså, jag skulle äta baguetter och dricka rödvin och röka med ett långt munstycke. Fast jag röker ju inte.
Den andra Josefin är förstås jag själv. Förrutom att betala första Josefin 400kr för väl utfört arbete så färgade jag bort det gula fula. Slängde i koppar i huvudet. Det blev väl sådär - det mest slitna och ljusa håret har en liten underlig färg, men resten är jätte fint, och jag är faktiskt nöjd med hur det blev.

Nyss hemkommen från Sala och väldigt nyklippt. Håret var gulare på riktigt än på bild.

Slängde i den här med en gång.

Och var såhär snygg i 20 minuter.

1 kommentar: