fredag 2 oktober 2009

Liquid chocolate

Allt vad mitt hjärta ber om är jul. Med hela min kropp och själ försöker jag få dagarna att gå fortare. Och fortare och fortare. Jag läser gamla inredningstidningar med julreportage, absorberar julstämning, insuper tips och idéer. Planerna är klara, åtminstone vad beträffar julklappar, dock inte mina egna.
Och efter den där drömmen jag hade för ett par dagar sedan så fantiserar jag om ett liknande scenario; att jag ensam står upp och sjunger "Ave Maria". Jag är tämligen säker på att Jens skulle låta mig göra det, men skulle jag våga? Ack, det är frågan.

Egentligen hade jag inte tänkt skriva om min längtan efter julen, men det blev så ändå. Jag antar att det var på grund av Nox Arcana, som jag återupptagit min förtjusning för. Och "Winter's knight"... tja, det är ju en slags julskiva.

Mitt tåg blev över tjugo minuter försenat idag, men jag märkte ingenting. Som vanligt så var det stillastående i Morgongåva i väntan på tågmöte. Vi var kanske på stationen 13.05, det såg jag på klockan utanför fönstret. Jag var trött, och blundade därför en stund. Nästa sak jag blev medveten om var en röst i högtalarna som förkunnade att vi var försenade, och skulle resa vidare 13.25. Då var klockan 13.20, och jag hade sovit bort en kvarts irriterad väntan. Det kändes bra, för jag hade blivit arg om jag varit vaken.

Jag bakade bröd till mitt afternoon tea, och avnjöt det med St Dalfour's marmelad "Fyra frukter".

2 kommentarer:

  1. Kolla upp Connie Talbots version av Ave Maria på Youtube.

    SvaraRadera
  2. Finns bara en version för mig, och det är Tarja Turunens!

    SvaraRadera