fredag 7 augusti 2009

Man tager vad man haver

1. Separera äggulan från vitan och vispa var för sig. Vänd ihop och massera in i håret.
Yes, klart. Jaha, vänta i fem minuter. Då tar jag tio. Hm... Det luktar marräng? Gud, vad äckligt, det luktar marräng i mitt huvud! Jaja, det är ju bra för håret.
Men hur i helvete ska jag få ur marrängen ur skallen!? Om jag sköljer i tusen år borde det försvinna, och om något är kvar så gör det väl inget, jag ska ju ha i olivolja sen.
Nej, men, vad ser jag i kylskåpet! En avocado! Jaha, inte tjänlig som föda längre? Okej, den är min.

2. Gröp ur en halv avocado, mosa den och blanda med 3 msk olivolja. Massera in i håret och låt det sitta i en timme.
Fan heller, jag brukar ju sova med min olivolja, och det ska jag göra nu också! Oj, nu ramlar det små avocadobitar på golvet. Hoppas det inte försvann någon bit i badrumsmattan... På med Waldorf-mössan.

Nu: morgon och skölja ur allting. Det går segt. Vilket jävla kladd! Och stenhårt är det. Men mitt schampo är djuprengörande, det borde gå bra, det här. Nehe, det gjorde det alltså inte - en omgång till med schampo! HELVETE, HÅRET KÄNNS SOM SVINTO! Inpackning!
Nej, men sådär då. Som nytt! Eller inte. Luktar det fortfarande marräng? Nej, det är nog bara som jag inbillar mig. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar