måndag 1 juni 2009

My winter storm


För exakt ett år sedan befann jag mig i Stockholm - på Tyrol - med mor, Danne och Renée. Vi skulle se Tarja, Tarja Turunen.
Jag minns...
Vi plockade med oss en oerhörd massa Gin Long Drinks.

Danne hade tolv i en väska, och jag vet inte hur många jag och mor knölade ner i våra. Och jag hade cider. Vi började dricka redan på bussen in till Uppsala.
På tåget provade jag Renées skor.
Jag tyckte inte om mina kläder, jag köpte nya på Rio. Renée köpte stayups.
Vi letade länge efter en restaurang, hittade en i Gamla stan. Danne och Renée åt plankstek, jag minns inte vad mor tog, och själv åt jag pasta, oxfilé och kantarellsås. Såsen var så stark så inget smakade någonting. Renée drack cider med rolig färg. Servitören var ganska snygg. På vårt bord stod en finsk flagga.
Vi tog båten över till Grönan, jag och Renée låtsades att det var ett travlopp och kommenterade hej vilt. Ett stort kryssningsfartyg åkte framför oss, det var favoriten.
Vi kom in gratis på Grönan, jag och Renée åkte bergochdalbana och knyckte ett gosedjur. Vi döpte honom till Kairo, eftersom jag sjöng "Kairos fjollor" hela eftermiddagen. Danne åkte Kvasten, mor höll i saker.
Konserten var mäktig. Den går inte att beskriva. Tarja är perfekt.
Efteråt lekte vi Titanic på båten.

Jag saknar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar