fredag 15 maj 2009

Yamaha Dragstar 1100

Motorcykeltur med far om aftonen. En tur i ballerinaskor och för lång spik i läppen, men även det funkar om turen inte är alltför lång. Trevligt var det, som vanligt. Ingen lång tur, som sagt, bara hem till farmor för att hämta upp öl och rabarber. Jag passade på att låna en bok när vi ändå var där.
Att åka motorcykel är bland det bästa jag vet. Det är så avslappnande. Ett tag stör man sig på hur dum man ser ut i spegelbilden i pappas hjälm, men det glömmer man efter en stund. Sedan är man bara koncentrerad på åkandet, på turen. På motorn och farten. Det är så härligt. Jag har en öppen hjälm och måste använda glasögon. Jag har mina solglasögon. De är inte så bra, det blåser in, men är ändå härligt, fast ögonen tåras och ögonbrynen suddas ut av dessa. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar