torsdag 2 april 2009

Die Sonne

I tisdags skulle jag besöka Akademiska på morgonen. Jag förberedde mig på det vanliga: snabb koll av vikten och ungefär en halvtimmes samtal där jag pratar om allt utom om hur jag egentligen mår. Av någon anledning blev det inte så. Jag berättade om hur jag mådde och jag fick fylla i lite papper för att avgöra hur deprimerad jag var. Det var tydligen illa, så illa att jag inte ens fick gå därifrån! De vågade inte släppa iväg mig (sa mamma till mig senare)! Jag fick en tid hos Bup's akutteam, Linda ringde mamma - som fick lämna sitt arbete och åka in till Uppsala. Vi lunchade nere på stan innan vi träffade en representant från Bup. En mycket tråkig och trälig person, och jag kände mig som en cd på repeat; "ja", "mm", "okej". Det slutade i alla fall med att dem skrev ut antidepp åt mig. Haha?

Igår påbörjade jag medicineringen.

Mest chillat i solen idag (jag är hemma och tar det lugnt, känner mig nere). Tagit en promenad och suttit ute på verandan och läst. Inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar