måndag 20 april 2009

Järnspikar

Okej, det var smide idag. Totalt opepp först, men fy helvete vad roligt det var sen! Jag dör! Och jag blev löjligt stolt över den fula (SKITFINA!!) lilla spik jag lyckades åstadkomma. Började med en kapsylöppnare också. Den blir snyggast i världen, ungefär lika snygg som jag är i den blå smidesoverallen. Men bara ungefär.
Jag glömde min spik i fönstret i smedjan, nu har jag nästan ångest över det. Tänk om den är borta till imorgon?

Jag har ju då väldigt dålig blodcirkulation, så mina händer var iskalla fast jag stått i smedjan i två timmar och bankat på en varm järnbit. Blev inte varm förrän vi fick te på rasten. Gud, vad nice det var att sitta ute i solen och dricka te. Nu vill jag ha picknick! Snälla Gud, gör så att det slutar blåsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar