måndag 22 november 2010

I Växhuset 19/11

Jag var på Nordiska Gårdsbandsfestivalen i fredags. Skulle äntligen få se Purple Nail live, det har jag ju faktiskt inte gjort tidigare.
Jag skulle träffa Johannes också, för han skulle vara där med en kompis och kolla på hennes kompis band.

De spelade på samma scen som PN, så jag hängde på Johannes och kollade först på "Stäm upp, Nils-Erik". Intressant band. Mamma sa att de lät som "Isterband". Vad nu det är.


Mitt absoluta hatobjekt stod bredvid mig i publiken. Mordlusten stod mig upp över öronen. Jag mådde illa på riktigt av äckel/obehag/blablanågonting. Skickade massor med hat-sms till både mamma och Sanna. De visade sig vara mycket förstående.

Det var trevligt att träffa Johannes, i alla fall. Och Purple Nail var himla bra, och Ville jätte snygg. Dock fick jag inte fota något under deras tid på scenen, för jag blev utsedd till att filma alltihop. Kanske hamnar på youtube sen, vad vet jag.

1 kommentar:

  1. Hah, Blomma har tröjan som jag gav honom! Det står "derp" med rysska bokstäver! Det ser ut som att du har det bra, good!

    SvaraRadera