söndag 14 november 2010

Fars dag

Vi hade fars dags-middag igår. Pappa kom hit, och så följde Ville med mig hem. Jag var töntig och gav pappa ett örngott som det står "världens bästa pappa" på. Tihi.

Ville spelade "Sudden attack", medan pappa, mamma och jag fixade mat.





Först blev det förrätt i form av toast skagen. Och något slags mousserande. Sedan fortsatte vi med helstekt fläskfilé, rotfruktsgratäng och kantarellsås. Efter det blev det kladdkaka, som jag gjort tidigare på dagen.

Själv drack jag irish coffee, eftersom jag inte gillar kladdkaka.
Trevligt, tycker jag, fast jag och Ville blev arga på varandra efter Twilight-diskussion nr. 34896545969450. Ska aldrig mer bråka om det, amen.

Ville åkte hem för två timmar sedan, och lämnade mig ensam i mitt rum som säger "VILLE VAR HÄR NYSS, MEN NU HAR HAN ÅKT OCH DU ÄR SJÄÄÄÄÄLV". Taskigt rum jag har.

1 kommentar: