måndag 11 april 2011

Pipes of Scotland



sA5VIb on Make A Gif, Animated Gifs

Efter en dag med en hel del körning, så bjöd pappa mig på mat och bio i lördags. Vi började med varsin gin & tonic hemma, innan vi tog bussen in till Uppsala, och promenerade till Pipes of Scotland. Det var en ren impulsgrej, och jag har velat gå dit jätte länge, så det var himla roligt.
Vi slog oss ner vid ett bord, beställde in cider och öl, och så mat på det. Pappa tog ceasarsallad, och jag en delitallrik. Alltså lite kallskuret och ost och kex, mm. Hemskt gott var det. Sen fick jag ett hemskt gott vin, också. Mapu, hette det, och det var bland de godaste vinerna i mitt liv.
Sen blev det bio! Vi såg The King's speech, även om jag kanske inte såg riktigt hela filmen, för jag nickade till lite då och då. Men den var rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar