fredag 18 september 2009

Blind date

Jag har dragit fram min lusekofta, så jag sitter och myser med den och en halsduk. Det var kanske inte den smartaste grejen i världen att klippa av håret nu när det går mot kallare tider. Nåväl! Jag älskar det ju. Vill man vara fin får man lida pin, som det heter.


Jaha, vad har jag gjort idag? Skola 1 ½ timme, sen slutade vi. Hem till pappa för att visa upp mig, åka till Sätra med mamma, rensa svamp. Blabla. Bara sånt, liksom. Har druckit Blind date. Inte min grej, för lite smak av gin, och ändå var min stark. Jag ska ju tröstsupa hela helgen, förstår ni, och jag började för en timme sen. Gulligt. Jag exploderar nog snart. Och så kan jag inte sova, det är väldigt roligt, tycker jag. Igår vaknade jag tjugo i tre, imorse kvart över fyra. Det är så härligt! Jag älskar mitt liv!
Jag har lånat en bärplockare och en regelsökare idag. Alltså regel som i reglar i väggarna. Ska äntligen få upp min hängstol i taket, så snart måste jag klättra på en stol. Imorgon ska jag få en taklampa, det blir också kul. Och så ska vi vandra runt på höstmarknaden i Sala. Jag hoppas lite på att hitta en väska. Och så ska vi glo i affärer, och köpa vin och mat. Roligt! Jag måste vara galen som älskar att handla på Ica! När jag har körkort och blir ivägskickad alldeles själv med en handelslapp och ett bankkort kommer jag vara hög på lycka! Och om en vecka får jag min vovve, och nu vill jag ha gin och tonic, så hej svejs!

1 kommentar:

  1. du skriver så mysigt Josefin. jag blir glad över att läsa din blogg! den känns så höst/vinter - mysig! du är en så höst/vinter - mysig människa! <3

    och det är punk-Waldorf!11!!!1 haha. och tack! :*

    SvaraRadera